Your Cart

Telefoni: 060 037 97 97  |  062 404 222

Radno vreme komercijalista: 08:00h – 16:00h radnim danom

Odustanak od ugovora / Saobraznost / Reklamacioni list

Odustanak od ugovora

Ovde možete preuzeti primerak dokumenta: Odustanak od Ugovora / Saobraznost / Reklamacioni list

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija trgovca u roku od 14 (slovima: četrnaest) dana od dana kada je roba prešla u njegovu ili uposleničku kontrolu, ili kada je roba predata trećem licu koje je potrošač odredio, a koje nije prevoznik. Potrošač ima pravo na odustanak bez navođenja razloga i bez dodatnih troškova, osim troškova koji nastaju usled vraćanja robe.

Pravo na odustanak ostvaruje se izjavom potrošača, koja mora biti dostavljena trgovcu putem obrasca za odustanak, ili putem druge nedvosmislene izjave. Trgovac je dužan da potrošaču pošalje obrazac za odustanak u elektronskom obliku odmah nakon potvrde porudžbine, uključujući i link na kojem se obrazac nalazi.

Potrošač može obrazac za odustanak poslati trgovcu putem elektronske pošte na adresu office@viragrar.rs ili putem pošte. Izjava o odustanku od ugovora ima pravno dejstvo od trenutka kada je poslata trgovcu. Trgovac je obavezan da potrošača bez odlaganja obavesti o prijemu obrasca putem elektronske pošte. Nakon isteka roka od 14 dana, pravo potrošača na odustanak prestaje.

U slučaju odustanka, potrošač je dužan da robu vrati trgovcu ili licu ovlašćenom od strane trgovca u roku od 14 dana od slanja izjave o odustanku. Smatraće se da je roba vraćena u roku ako je poslana pre isteka roka od 14 dana. Potrošač snosi samo direktne troškove vraćanja robe.

Potrošač je odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane usled rukovanja robom na način koji nije u skladu sa njenom prirodom, karakteristikama i funkcionalnošću. Smatraće se da je adekvatno rukovanje samo kada je roba montirana na vozilo od strane stručnog lica, dok će kretanje vozila po putu biti smatrano neadekvatnim i usloviti smanjenje povraćaja cene do 50%.

Trgovac je dužan da izvrši povraćaj svih uplata koje je primio od potrošača najkasnije u roku od 14 dana od prijema obrasca za odustanak, a povraćaj sredstava biće izvršen na račun potrošača. Trgovac može odložiti povraćaj novca dok ne primi robu koja se vraća.

Ako potrošač koristi pravo na odustanak, smatraće se da ugovor nikada nije bio zaključen.

Saobraznost

Trgovac je obavezan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru. Smatra se da je roba saobrazna ugovoru ako:

  • odgovara opisu koji je trgovac dao na svom vebsajtu;
  • ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
  • po kvalitetu i funkcionisanju odgovara očekivanjima koja potrošač ima s obzirom na prirodu robe.

Trgovac je odgovoran za nesaobraznosti isporučene robe ukoliko:

  • nesaobraznost postoji u trenutku kada rizik prelazi na potrošača, bez obzira da li je trgovac bio svestan toga;
  • nesaobraznost se pojavi nakon prelaska rizika, ali je uzrok bila već postojala greška pre toga;
  • nesaobraznost je bila lako uočljiva za potrošača, ako je trgovac izričito izjavio da je roba saobrazna ugovoru.

Trgovac ne snosi odgovornost za nesaobraznost ako je potrošač bio svestan ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru prilikom zaključenja ugovora.

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva da trgovac otkloni nesaobraznost (zamena robe ili popravka), bez ikakvih dodatnih troškova, ili da raskine ugovor u vezi sa tom robom. Potrošač ne može raskinuti ugovor ako je nesaobraznost roba zanemarljiva.

Trgovac je odgovoran za nesaobraznost koja se pojavi u roku od 2 (slovima: dve) godine od trenutka kada rizik prelazi na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u prvih 6 (slovima: šest) meseci, smatra se da je nesaobraznost postojala već u trenutku prelaska rizika na potrošača, osim ako to nije u skladu sa prirodom robe i vrste nesaobraznosti.


Postupak reklamacije

Potrošač može podneti reklamaciju trgovcu u cilju:

  • otklanjanja nesaobraznosti robe,
  • ostvarivanja prava prema garanciji,
  • zbog pogrešno obračunate cene ili
  • zbog drugih nedostataka.

Reklamaciju je moguće podneti na sledeće načine:

  • putem telefona,
  • pisanim putem ili
  • elektronskim putem, uz dostavu računa ili drugog dokaza o kupovini (npr. kopija računa).

Trgovac je dužan da primi reklamaciju i potvrdi prijem elektronskim putem, kao i da potrošaču saopšti broj pod kojim je reklamacija registrovana u evidenciji.

Trgovac je obavezan da čuva evidenciju o svim primljenim reklamacijama najmanje 2 (slovima: dve) godine. Takođe, mora postupati u skladu sa zakonodavstvom o zaštiti podataka o ličnosti prilikom obrade podataka potrošača.

Za pokretanje postupka reklamacije, potrošač treba:

  • da podnese zahtev za reklamaciju i priloži dokaz o kupovini, kao i da popuni obrazac za reklamaciju koji je trgovac dostavio prilikom zaključenja ugovora ili dostupan putem linka;
  • da robu dostavi trgovcu, koji će izvršiti pregled i odlučiti o reklamaciji. Reklamacija se smatra primljenom kada roba stigne na adresu trgovca zajedno sa računom ili drugim dokazom o kupovini.

Trgovac je obavezan da odgovori na reklamaciju u roku od 8 (slovima: osam) dana, putem elektronske pošte. Odgovor mora sadržati odluku o prihvatanju ili odbijanju reklamacije, kao i obrazloženje ukoliko je reklamacija odbijena, zajedno sa predlogom rešenja.

Rok za rešavanje reklamacije ne može biti duži od 15 (slovima: petnaest) dana od podnošenja reklamacije.

Ako trgovac nije u mogućnosti da reši reklamaciju u predviđenom roku, mora obavestiti potrošača o produženju roka, kao i o novom terminu za rešavanje reklamacije, uz saglasnost potrošača.

Ako trgovac odbije reklamaciju, mora obavestiti potrošača o mogućnosti rešavanja spora putem vansudskih metoda i nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Nemogućnost dostave ambalaže robe ne može biti razlog za odbijanje reklamacije.

Ukoliko reklamacija bude prihvaćena, potrošač ima pravo da izabere jednu od sledećih opcija:

  • zamena robe drugom robom iz asortimana trgovca,
  • raskid ugovora i povraćaj uplaćene cene.

Ako reklamacija bude odbijena, roba se vraća potrošaču na njegov zahtev, o njegovom trošku.

Ako potrošač ne izjavi u roku od 14 (slovima: četrnaest) dana da želi da mu roba bude vraćena nakon što ga trgovac obavesti da reklamacija nije usvojena, trgovac više nije obavezan da čuva robu.

Saobraznost – VIR AGRAR

Slučajevi koje garancija ne pokriva :

  • gume kupljene nakon više od šezdeset (60) meseci od datuma proizvodnje
  • gume sa drugim garancijama
  • zloupotreba, pogrešna instalacija, pogrešna upotreba, upotreba neodobrenih felni na točkovima, nepravilnog naduvavanja, preopterecenja, izduvavanja (guma), nepravilnog podešavanja ili neadekvatnog balansiranja felni / točka, neispravne kočnice ili amortizeri, preterana upotreba, namerna oštecenja, oštecenja od ulja , hemijska obrada, oštecenja izazvana vatrom ili drugom spoljnom toplotom, upotreba eksera, vode ili drugih supstanci koje su ostale u gumi, oštecenju vozila ili oštecenjima usled opasnosti na putu (poput posekotina od stena, rupa, ubrizgavanje rezova, preseci,udarci, probijanje žice itd.)
  • nastavljanje korišćenja gume kada je guma izduvana ili naduvana prekomerno
  • oštecenja guma ili abnormalno trošenje uzrokovano rizikom na putevima, uključujuci perforaciju, sečenje, udarce, lomljenje, ispupčenje, zabijanje, perforiranje u kamenu ili sudar.
  • troškove za montiranje ili balansiranje
  • slučajne, indirektne ili kaznene takse, uključujuci troškove zamene ili popravke drugih delova oštecenih u slučaju oštecenja gume, slanje prodavcu, distributeru ili proizvođaču , gubitak vremena, gubitak upotrebe, troškovi vuče, autobuske takse, iznajmljivanje vozila, p
  • popravljene un.gume ili gume
  • kozmetičke abnormalnosti
  • gume koje se koriste u trkama ili na takmičenjima
  • gume montirane ili popravljene, ili sa tečnim stabilizatorima ili zaptivnim sredstvima unutar njih
  • troškovi zbrinjavanja/odlaganja guma u garanciji

Slučajevi kada je garancija nevažeća:

  • ako se guma pokvari usled nepravilnih pritiska naduvavanja ili prekoračenja maksimalne granice brzine ili preopterecenja maksimalne nosivosti gume
  • ako je guma istrošena tako da dubina gazeceg sloja gume premaši 10/32 u bilo kojoj tački na dodirnoj površini gume,
  • modifikacija gume (poput dodavanja dodatnih potpornih ramena, previjanja navoja, prilagođavanja vučne snage itd.)
  • Ako ne sledite bilo koja uputstva za instalaciju, uputstva za montiranje

TEHNIČKO UPUTSTVO ZA UPOTREBU GUMA

Pritisak u gumama: Vrednosti pritiska osim onih navedenih u katalozima uzrokuju skracivanje životnog veka gume. Pritisak guma mora se proveravati svakih petnaest dana pouzdanim aerometerom (uključujuci rezervni točak) kada je hladno.

Preopterecenje: Ne treba prekoračiti vrednosti opterecenja u katalogu vozila.
Mehaničko podešavanje: podešavanje ravnoteže i kočnica treba proveriti u skladu sa preporukama vozila i proizvođača guma.

Loši uslovi na putu i pogrešna upotreba: iznenadno kočenje, udarci, rupe i spoljni faktori oštecuju gumu.

Promena pneumatika: Uverite se da su gume iste veličine PRE MONTAŽE.

Ne uparujte nove i korišćene gume.